top of page
  • תמונת הסופר/תליאת רוסטוקר • סטודיו ליאתיתי

The Bindery

עודכן: 1 באוק׳ 2021

לפעמים נותנים לנו את האופציה לדמיין איזה אושר, ואז - לחבר את הדמיון לתוך מציאות קיימת זה עונג מסוג אחר, כמו לתת לדמיון שורשים אמיתיים במציאות.

כאן קיבלנו שטח אמיתי קיים, ברחוב הנמל 25 בחיפה. החנות בעלת שתי חזיתות - כל אחת ברחוב אחר, השונה מהותית מקודמו: האחד, כאמור - רחוב הנמל הקסום, עם מדרכה מאבנים משתלבות, חנויות בוטיק, ובתי קפה באווירה אירופאית משהו. השני רחוב העצמאות הכהה, הסואן, עם אינסוף הפוטנציאל שבינתיים מרגיש מוזנח ונשכח. שני קצוות, Chaos and Order, ובתווך - סדנת אומן - לבחירתנו, וחנות. כמובן שמיד חשבתי על מוצרי נייר, כי באותה נשימת אהבה עזה שיש לי לשרטוטים, סרגלים ועטים, יש מקום של כבוד לנייר ומוצריו, מחברות, בלוקים, דפים... אהבה מלידה. True Love. True Story.


הרעיון שסביבו נוצר העיצוב היה סמטה בחנות. סמטה מיסתורית משהו, נעימה ומרגשת, המקשרת בין שני קצוות החנות הארוכה, ובין שני הרחובות הקוטביים. לוקחת הרבה מהאחד ומסננת את מה שצריך מהאחר, אבל נותנת ומוסיפה אהבה ויופי לשניהם. שולחן העבודה של האמן אשר מרכיב את המחברות הוא האלמנט המרכזי של חלון הראווה בצד רחוב הנמל, כך שהעוברים והשבים יוכלו להינות מיופי עבודתו כשהיא קורמת עור וגידים, ולהימשך אל הדיוק והניקיון, הצבעוניות והקסם של העבודה בנייר. אך טבעי היה, באמצע ההיכל הכמעט קדוש הזה (אוהבי הנייר בטח מבינים על מה אני מדברת), להכניס כיפת זכוכית מעוטרת גדולה, אשר מוארת מלמעלה בתאורה המדמה תאורת יום נעימה, ומספקת תחושת מרחב מלאת אור כמו-שמש וצבע, למרות שמעליה קומות רבות.


הצבעוניות בהירה ושלווה, מאפשרת לצבעי חומרי הגלם ומוצרי הגמר לנקד את החלל בשלל צבעי הקשת. השתמשנו בחומרים מקומיים, בעיקר אבן ועץ, בגמר טבעי וכמה שפחות מעובד, וריהטנו בריהוט כפרי במימדים גדולים, אך בעיצוב קל אשר הרים את תחושת הכבדות שמתלווה לעיצוב אנגלי מיושן למשל. כך הישגנו חוויה חמימה, מרחיבת לב, ומלאת עושר, עם אווריריות וקלילות בסדנה מוארת, חוויתית ושמחה.

ועכשיו רק נותר לקוות שתוקם חנות כזו (מהר...), ושיהיה לה מועדון לקוחות שווה כי אני נרשמת מראש!


bottom of page